Neste steg blir å planlegge reisen så den skal gå knirkefritt, ikke minst at en får med seg det en trenger av utstyr i forkant. Kjenner at spenningen stiger for hver time nå og da er det spesielt viktig å fokusere på akkurat det som er viktig å fokusere på for øyeblikket. Det blir både en psykisk og en fysisk påkjenning for kroppen og er du ikke forberedt psykisk så kan det by på problemer.
Har fått rapport på løypen som tilsier følgende:
"Arrangørene har spart det jævligste mot slutten. Det er riktignok en del seige bakker nærmere starten. Berendries, som svir skikkelig når det støtes fra bunn og kjøres maks oppover. Når man kommer inn mot de siste milene og brosteinsbakkene tar til, DA er det ille! Kwaarmont starter så smått å stige med asfalt et par hundre meter, før den går over til brosteinsstigning - og flater ut med noen hundre meter mer flatt og brostein. Deretter går det kuppert inn mot Patersbergm, slik at man mest sannsynlig ikke får kommet seg til hektene før man skal forsere denne kneiken som vel er over 20% på det bratteste. Her er det nok en fordel med 28-kasett!"
Jeg har heldigvis sikret meg med 28-kasetten i forkant, og 2 ekstra slanger på salvesken. Videre skal multiverktøyet i kofferten, og sykkelpumpen teipes fast for å bringes med på turen. Det er heldigvis satt opp servicestasjoner og rikelig med mat og drikkestasjoner underveis, og løypen skal være merket i forkant med hensyn til pro-touren dagen derpå.
- Post 1 : 244 km, Polenplein Roeselare
- Post 2 : 244 km, Parking Jeugdhuis, Ringweg, Waregem
- Post 3 : 244-137km, Cortina, Meersbloem, Melden
- Post 4 : all distances, Utexbel, Ninovestraat 90, Ronse
No comments:
Post a Comment